Tips die jij kunt gebruiken tijdens jouw workout boksen

Er zijn een aantal sporten in Nederland die de laatste jaren behoorlijk in opkomst zijn. Eén van deze sporten is boksen. Speel jij ook al langer met het idee om hier eens mee te beginnen? Dan wordt het de hoogste tijd om de daad eens bij het woord te voegen. Het is echter niet makkelijk om te beginnen met een workout boksen. Jij weet immers helemaal niet waar je moet starten en wat erbij komt kijken. Geen probleem, want wij hebben in deze tekst een aantal tips op een rijtje gezet die jij kunt gebruiken tijdens jouw workout boksen!

gym

1. Op zoek naar een geschikte (sport)school

In Amsterdam vind je talloze (sport)scholen die tegenwoordig boksen aanbieden. Dit is jou vast al eens opgevallen tijdens een dagje weg naar Amsterdam. Wanneer jij wilt beginnen met boksen, is het handig je bij zo’n school aan te sluiten. Waarom? Omdat je hier te maken hebt met ervaren boksers. Zij kunnen jou de beginselen bijbrengen en weten bijvoorbeeld precies wat jij allemaal moet hebben om aan een workout boksen mee te doen.

2. Ga er niet te agressief inboxing

Sommige mensen denken dat zij met een workout boksen hun tegenstander er eens goed van langs kunnen geven. Dit mag inderdaad, mits het binnen de perken blijft. Zo is het bij een workout boksen bijvoorbeeld niet de bedoeling dat je elkaar de hersenen inslaat. Boksen is een sport waarbij mensen respectvol met elkaar omgaan. Wanneer jij agressief bent ingesteld, moet jij je dus afvragen of een workout boksen wel zo geschikt is voor jou.

3. Zorg voor een goede warming-up

Ben jij klaar voor je eerst workout boksen? Vergeet dan vooral niet om eerst goed warm te draaien. Met boksen gebruik je namelijk allerlei spieren. Wanneer je deze niet goed opwarmt, is de kans op een blessure aanzienlijk groter. Zoek jij nog een goede warming-up voor zo’n beetje je hele lichaam? Ga dan touwtje springen. Het lijkt misschien kinderachtig, maar het helpt echt!

4. Pak op tijd je ontspanning

Een workout boksen is bijzonder intensief. Veel beginners maken de fout te lang door te gaan. Zo ontstaan blessures en oververmoeidheid. Pak daarom tijdig je rust. Wanneer jij een workout boksen volgt in Amsterdam, kun je ter ontspanning bijvoorbeeld eens de stad in gaan. Zo kun je een fiets huren in Amsterdam om langs de verschillende bezienswaardigheden te gaan of Madame Tussaud bezoeken.